The Effect of Using Information and Communication Technology on Service Quality: The case of Mobilis Clients
Abstract
The current research aims at unveiling the effect of Communication and Information Technology on service quality. To reach the objectives of the study, the survey method has been adopted through an electronic questionnaire which has been designed and distributed to a sample of Mobilis clients. SPSS 26 and AMOS 26 were used to analyse the collected data using different tools to analyse the results and test the hypotheses. The most significant results obtained from this study portray a statistically significant effect of communication and information technology on service quality. Moreover, there is a statistically significant effect of each element from the information and communication technology’s; namely human resources, equipments, softwares, networks and data bases on service quality.
Downloads
References
الطاهر بن عمارة، و العربي عطية. (2019). أثر استخدام تكنولوجيا المعلومات و الاتصال على الابداع التنظيمي: دراسة ميدانية في المؤسسة الوطنية للأشغال في الآبار. المجلة الجزائرية للتنمية الاقتصادية، 6(2)، 156.
بوبكر نعرورة. (2016). دور تكنولوجيا المعلومات و الاتصال في تحسين جودة خدمة التعليم العالي، دراسة حالة. مجلة الدراسات الاقتصادية و المالية(9)، 1-20.
جهاد خلوط، و محمد شنشونة. (2019). أثر تكنولوجيا المعلومات و الاتصال في تحسين جودة الخدمة الفندقية، دراسة عينة من السياح في فندق سيدي يحي - بسكرة. مجلة العلوم الاقتصادية و التسيير و العلوم التجارية، 12(2)، 619-634.
حياة بن سماعين، و حكيمة بوغديري. (2017). دور تكنولوجيا المعلومات و الاتصال في تحسين جودة الخدمة المالية البريدية، دراسة حالة وحدة البريد الولائية - بسكرة. مجلة أبحاث اقتصادية و إدارية، 10(3)، 1-18.
عبد العليم التاوتي. (2017). دور جودة خدمات موبيليس في تحقيق ولاء الزبون: دراسة حالة على عينة من زبائن موبيليس الأغواط. مجلة الباحث(17)، 393.
عيسى مرازقة، و سهام مخلوف. (2017). أهمية جودة الخدمة في تحقيق الرضا لدى العميل. مجلة الاقتصاد الصناعي، 12(1)، 389.
فيليب كوتلر، و جاري ارمسترونج. (2007). أساسيات التسويق. الرياض: دار المريخ للنشر.
محفوظ جودة. (2008). التحليل الإحصائي الأساسي باستخدام باستخدام SPSS. عمّان: دار وائل للنشر و التوزيع.
Tahar Ben Amara et Larbi Atia. (2019). The impact of information and communication technology on organizational innovation: field study at National Enterprise for Well Works ENTP. Algerian Journal of Economic Development, 6(2), 156.
Boubakar Naaroura. (2016). The role of information and communication Technology in the improvement of the quality of higher education, Case study. Journal of economic and financial Studies (9), 1-20.
Djihed Khallout et Mohamed Chenchouna. (2019). Impact of ICT in improving the quality of hotel service. Study of a sample of tourists at Sidi Yahya Hotel – Biskra. Journal of Business, Management and Economic Sciences, 12(2), 619-634.
Hayat Bensmain et Hakima Boughdiri. (2017). The role of information and communication Technology in the improvement of the quality of postal and financial quality, Case study of postal unit - Biskra. Journal of Management and Economic Research, 10(3), 1-18.
Abdelalim Taouti. (2017). The Role of Mobilis Service Quality in Reaching the Client’s Loyalty, Case Study of a Sample from Mobilis Clients, Laghouat. El Bahith Journal (17), 393.
Aissa Merazeka et Siham Makhlouf. (2017). The importance of service quality in achieving client satisfaction. Journal of industrial economic, 12(1), 389.
Philip Kotler and Gary Armstrong. (2007). Principles of Marketing. Ryad. Dar El Marikh.
Mahfoud Djaoudat. (2008). Basic Statistical Analysis usinn SPSS. Amman. Dar Wael.
Copyright (c) 2021 Mohamed Ben Mehairis, Abdelalim Taouti
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.