Measuring the level of adoption by the Algerian economic institutions of the methodology of marketing auditing on their products : A field study
Abstract
The aim of this research was to identify the level of adoption of the economic institutions for marketing auditing on their products. In order to achieve this, 49 samples were taken. After testing the hypotheses, General of the sample towards the embodiment of the rules of auditing on the production, pricing, distribution and promotion activities. The research recommended that institutions should develop and activate the procedures related to marketing auditing and work to strengthen them.
Downloads
References
الصبان، محمد سمير.(2001). نظرية المراجعة وآليات التطبيق، الدار الجامعية للطباعة والنشر والتوزيع، مصر، ص07.
Khelassi Reda . (2010). L'amdit Interne, Editions Houma, 3 Edition, A'lger, pp22 23.
Kotler, P., Gregor, W. T., & Rodgers, W. H (2005). The marketing Audit Comes of Age ,Sloan Management Review ,30(2). p 51
Lipnická Denisa, Ďaďo Jaroslav.(2013). Marketing Audit and Factors Influencing Its Use in Practice of Companies (From an Expert Point of View) , journal of Cometitiveness, 5(4), p 27.
الصيرفى، محمد.(2005). إدارة التسويق، محمد حورس الدولية، الإسكندرية، مصر، الطبعة الأولى. ص 307.
Loya, A. ( 2001) , Marketing audit – an important tool to determine strengths and weaknesses of the companies, International Journal of Multidisciplinary Management Studies, 1(2), p 95
مصطفى، أسامة عبد الحليم، إدريس محمد العزاوي أحمد.(2007). الإدارة الحديثة للنشاط التسويقي، مكتبة الجامعة الحديثة، مصر، ص ص 159 160
Noemi, hajdu .( 2016 ). Theoretical Background of Marketing Audit , University of Miskolc, p 267
Cheng, Che. (2010), A new marketing audit value model based on fuzzy theory and main component analysis method. In, ICIME 2010 - 2010 2nd IEEE International Conference on Information Management and Engineering, p 639.
السعودي، موسى، الزيادات، محمد عواد.(2012). تدقيق البرامج التسويقية وأثرها على الأداء التسويقي، دراسة تطبيقية على الشركة العربية لصناعة الأدوية، مجلة دراسات العلوم الإدارية، 39(02). ص 154.
Abdullah Al Fahad, Abdur Rahman Al Mahmud, Robel Miah, Ummay Hani Islam.(2015), Marketing Audit: A Systematic And Comprehensive Marketing Examination , International Journal Of Scientific & Technology Research, 4(07), p 217
الشجيري، محمد حويش علاوي.(2017.). التدقيق التسويقي ودوره في تفعيل تسويق المنتجات الجامعية :أنموذج مقترح، مجلة العلوم الانسانية لجامعة زاخو، ص 192
Kamil Vaňa, Ľubica Černá.(2012).The marketing audit as method of the evaluation of the marketing plan, research papers faculty of materials science and technology Slovak, university of technology in bratislava , Special Number , pp 132 133
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.