A vision about tourism in Algeria compared to that in Tunisia and Morocco
Abstract
This study deals with a vision of the potential of the development of the tourism sector in Algeria in light of the decline of the main supplier because of the link economy in Algeria oil, at a time when tourism in Algeria constitutes a vital sector untapped and reliable part of a comprehensive strategy to disengage the oil on the one hand.
On the other hand, tourism has achieved in the world today hasty growth and managed some of the countries to benefit increasingly from the global growth in tourism, others, particularly remote countries for exporting tourism markets and is trying to take advantage of this development, working to bring investment to develop services in the vicinity of the sites and places tourist areas, thus providing incentive to the development of other sectors. In spite of the negative perception about the tourism sector, previously regarded as just a recreational activity does not bring any economic returns, is now an economic activity within the major sectors included in the national accounts, And from most sectors in international trade, and it became the first of income for many countries source.
Downloads
References
- بن منصور عبدالله وجلطي غانم (2011)، السياحة والتنمية الاقتصادية،ملتقي وطني حول سياسات إنعاش القطاع السياحي في الجزائر جامعة مستغانم.
2- محمد بن بوزيان (2011)، السياحة الداخلية رافعة التنمية الاقتصادية ملتقي وطني حول سياسات إنعاش القطاع السياحي في الجزائر جامعة مستغانم الجزائر.
3- بوفليح نبيل وتوقرورت محمد (2010)، دراسة مقارنة لواقع السياحة في دول شمال إفريقيا، ملتقي السياحة البويرة الجزائر.
4- حاكمي بوحفص (2011)، السياحة في شمال إفريقيا، دراسة في المقومات السياحية للجزائر مقارنة بتونس والمغرب، ملتقي وطني حول سياسات إنعاش القطاع السياحي في الجزائر جامعة مستغانم الجزائر.
6- بوفليح نبيل وتقروت محمد (2010) دراسة مقارنة لواقع قطاع السياحة في دول شمال إفريقيا، حالة الجزائر، تونس، المغرب، الملتقي الوطني الأول حول السياحة في الجزائر – الواقع والآفاق، البويرة الجزائر.
7- وزارة السياحة المغرب " المخطط الازرق.
8- ملف خاص القطاع السياحي رؤية استراتيجية متجددة، مجلة المالية العدد 15 (2011) وزارة المالية المغرب.
9- زايد مراد (2010) السياحة كصناعة في الاقتصاد الوطني حالة الجزائر ملتقي بسكرة.
10- Karim boudekhdekh and messaoud boudekhdekh )2012( the challenges of the tourism sector in Algeria by raeding about the reality of it global competitiveness.
11- هواري معراج وسليمان جردات (2004)، السياحة وأثرها علي التنمية الاقتصادية العالمية،دراسة حالة الجزائر،مجلة الباحث العدد 01 ورقلة الجزائر.
12- لحسين عبد القادر (2012) إستراتيجية تنمية مستدامة للقطاع السياحي في الجزائر على ضوء ماجاء به المخطط التوجيهي(2025) مجلة أداء المؤسسات الجزائرية العدد 2 (2012).
(13) المخطط للتوجيهي للتهيئة السياحية،وزارة السياحة الجزائر
13- عبدالقادر شلالي (2010)، الواقع السياحي الجزائري وأفاق النهوض به في مطلع 2025 ورقة مقدمة إلى ملتقي البويرة الجزائر.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.