Modern payment mechanisms in Algerian financial institutions and their contributions to the widespread use of electronic marketing: - An analytical study of the opinions of employees of Algerian financial institutions active in the wilaya of Laghouat-

  • Djeloul Benkachoua University of Laghouat
Keywords: modern payment mechanisms, electronic marketing and digital financial transactions, Algerian financial institutions

Abstract

Scientific and technological progress has reached the maximum limits, and this is a service to societies and in response to the needs of the individual, who seeks to facilitate and activate its interrelated economic activities, including electronic marketing. This stimulated a comprehensive global communications network between financial institutions dealers and consumers, which resulted in the global Internet being adopted in the field of payment in order to save time and reduce the cost of financial transactions.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ANDERSON,D,R., SWEENEY, D,J. & WILLIAMS,T,A, Statistics for Business and Economics, 4th ed, West Publishing Company, 1990.
يوسف حجيم سلطان الطائي وهاشم فوزي دباس العبادي، التسويق الإلكتروني، الوراق، الأردن2008.
محمد ظاهر نصير، التسويق الإلكتروني، الحامد، الأردن 2005.
محرز نور الدين وصيد مريم، "نظام الدفع الإلكتروني ودوره في تفعيل التجارة الإلكترونية مع الإشارة إلى حالة الجزائر"، الملتقى العلمي الدولي الرابع حول عصر نظام الدفع في البنوك الجزائرية وإشكالية التجارة الإلكترونية في الجزائر، معهد العلوم الاقتصادية والتسيير، المركز الجامعي خميس مليانة، الجزائر 2011.
أحمد أمداح، التجارة الإلكترونية من منظور الفقه، رسالة ماجستير، غير منشورة، كلية العلوم الاجتماعية والعلوم الإسلامية، جامعة الحاج لخضر باتنة، الجزائر2006.
زياد سليم رمضان ومحفوظ أحمد جودة، الاتجاهات المعاصرة في إدارة البنوك، دار وائل، الأردن 2003.
رشيد علام، عوائق تطور التجارة الالكترونية في الوطن العربي، رسالة ماجستير، غير منشورة، إدارة الأعمال، الأكاديمية العربية لتعليم العالي، المملكة المتحدة2010.
شريف محمد غنام، محفظة النقود الإلكترونية رؤية مستقبلية، دار الجامعة الجديدة، مصر 2007.
مينة خليفة، الصيرفة الالكترونية كمدخل لتأهيل وعصرنة البنوك الجزائرية، الملتقى العلمي الدولي الرابع حول عصر نظام الدفع في البنوك الجزائرية وإشكالية التجارة الإلكترونية في الجزائر، معهد العلوم الاقتصادية والتسيير، المركز الجامعي خميس مليانة، الجزائر 2011.
فريدة بن منصور، "الصيرفة الالكترونية كمدخل لبناء الاقتصاد الرقمي في الجزائر"، رسالة ماستر، غير منشورة، كلية العلوم الاقتصادية، جامعة ورقلة، 2011، .
معطى الله خير الدين وبوقموم محمد، المعلوماتية والجهاز البنكي، حتمية تطوير الخدمات المصرفية، الملتقى الوطني حول المنظومة المصرفية الجزائرية والتحولات الاقتصادية –الواقع والتحديات –، جامعة الشلف، الجزائر2004.
محمد الصيرفي، الإدارة الالكترونية، دار الفكر الجامعي، مصر2007.
شرين بدري البارودي، "دور اقتصاد المعرفة في تطوير الخدمات الإلكترونية"، مؤتمر اقتصاد المعرفة، الأردن 2005، .
نادر شعبان إبراهيم السواح، النقود البلاستيكية وأثر المعاملات الالكترونية على المراجعة الداخلية في البنوك التجارية، الدار الجامعية، الأردن2006، .
Published
2017-03-01
How to Cite
Benkachoua, D. (2017). Modern payment mechanisms in Algerian financial institutions and their contributions to the widespread use of electronic marketing: - An analytical study of the opinions of employees of Algerian financial institutions active in the wilaya of Laghouat-. Dirassat Journal Economic Issue, 8(2), 85-103. https://doi.org/10.34118/djei.v8i2.256
Section
Articles