Study the consumer’s purchasing behavior towards the auto sector in Algeria
Abstract
The study of consumer purchasing behavior is essential for companies in order to adapt a customer-oriented marketing strategy which aims to ensure the satisfaction of consumer needs and desires and often consumer purchasing behavior is influenced. by cultural, social, personal and psychological factors.
The objective of this study is to answer the following question: what are the factors influencing the purchase of a car in Algeria
The results of this study confirmed that the purchasing behavior of consumers towards the automotive sector strongly influenced by three main factors: 1) the technical characteristics of the automobile. 2) The competitive advantage of the automobile. 3) Social factors.
Downloads
References
1. احسان دهش جلاب و هاشم فوزي دباس العبادي، التسويق وفق منظور فلسفي و معرفي معاصر ، الطبعة الاولى ، الوراق للنشر و التوزيع ، عمان ،2010 .
2. نزار عبد المجيد البرواري واحمد محمد فهمي الزنجي ، استراتيجيات التسويق ( المفاهيم الاسس الوظائف )، الطبعة الثانية ، دار وائل للنشر ، عمان ،2008 .
3. حميد الطائي و اخرين، التسويق الحديث مدخل شامل ، الطبعة العربية ، دار اليازوري، عمان ،2010 .
4. بيار امريان و اخرون ، التسويق و الاعمال التجارية ، ترجمة اياد زوكار الطبعة الاولى ، دار الرضا للنشر ، دمشق، .1999
5. علي فلاح الزعبي ، مبادئ و اساليب التسويق ،الطبعة الاولى، دار صفاء للنشر و التوزيع، عمان ، 2010 .
6. طارق الحاج محمد الباشا و علي ربايعة منذر الخليلي ، التسويق من المنتج الى المستهلك ، الطبعة الاولى ، دار صفاء للنشر و التوزيع ، عمان،.2010
7. علي فلاح الزعبي ، مبادئ و اساليب التسويق ، الطبعة الاولى ، دار صفاء للنشر و التوزيع ، عمان،.2010
8. Christian Michon , le marketeur : fondement et nouveautés du marketing ,2 édition ,Pearson, France.
9. Gary Armstrong , Philip Kotler , principes de marketing , 11 éditions, Pearson ,France, 2013.
10. Jean Pierre Helfer , Jacques Orsoni , marketing , 9 édition, Vuibert , 2005.
11. Philip Kotler , Bernard Dubois , marketing management, publi- union éditions, 10 édition, paris ,2000.
12. Yeves Chirouze , le marketing, études et stratégies, édition ellipses, 2003.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.