Commercial advertising as an entry point for organizational excellence Analytical study of telecom companies (Geese, Ooredoo, Mobilis)
Abstract
This study aims to define the extent of importance of the Commercial Advertising as Approach to Business Excellence, and by providing recommendations about how to deepening the effect of commercial advertising and which characteristics of advertising (components of advertising, characteristics, medias) are more attractive and that should be taken in consideration by cellular communication services (Djezzy, Oreedoo, Mobilis) to affect client's decision and behavior. In order to achieve the study objectives, and to test hypotheses, a questionnaire was designed and developed to collect primary data regarding the major variables mentioned-above in order to analyze their impact. A convenience sample was chosen from the desired population, it contains (200) client in Chlef University, and the respondents reached (135) with rate (65%).
The study reached the conclusion that the form, credibility and simplicity in commercial advertising are the most attractive and influential on the client's decision in choosing the service
Downloads
References
بشير عباس العلاق،.علي محمد ربابعة، الترويج والإعلان التجاري(أسس، نظريات، تطبيقات)،دار اليازوري للنشر والتوزيع عمان،الأردن، 2007،.
قنوني باية، اثر العلاقات العامة على سلوك المستهلك النهائي (دراسة حالة شركة اوراسكوم لاتصالات الجزائر جيزي)، مذكرة مقدمة متطلبات نيل درجة الماجيستير في العلوم التجارية، فرع الإدارة التسويقية، كلية العلوم الاقتصادية وعلوم التسيير والعلوم التجارية، جامعة بومرداس 2008.
معلا، ناجي، الأصول العلمية للترويج والإعلان (مدخل إقناعي)، الطبعة الاولى عمان،1994
طلعت عيسى، الإعلان كتابة وتصميم، كلية الآداب، الجامعة الإسلامية غزة، 2009.
محمد أبو سمرة، إدارة الإعلان التجاري، دار أسامة للنشر،عمان الأردن، 2009.
Clow, Kenneth. Integrated advertising, promotion, and marketing communications, (third edition): Pearson prentice hall edition. 2007
http://www.djezzygsm.com/ 01-07-2012
http://www.mobilis.dz/01-07-2012
http://www.Oreedoo.dz/ 02-07-2012
Schiffman, G. Leon and Kanun, L. Leslie. Consumer Behavior, (8th edition). New Jersey: Person Education Inc. 2004.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.