Methodological Guidelines for Structural Modeling in Marketing - A case Study of Ooredoo Company

Keywords: corporate social responsibility, brand, brand equity

Abstract

    The purpose of this study is to determine the impact of corporate social responsibility on the brand equity of the company “Ooredoo”. Structural equations have become a key method and experimental means for the development of humanities using various advanced methods and technologies. The independent variables of the study are corporate social responsibility towards shareholders, environment, customers and local communities, and the dependent variable brand equity. To achieve the above objectives, a questionnaire was developed and distributed to a sample of (354) subjects. The collected data were analyzed using data analysis software (SMARTPLS). The study found that the impact of corporate social responsibility on Ooredoo's brand equity is approximately (32.2%). The study recommends businesses invest in CSR activities to create sustainable brands and achieve brand equity

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Hachmi Baadj , University of Laghouat. Algeria

Economic Development Studies. University of Laghouat. Algeria.

References

بداوي. (2016). النمذجة بالمعادلات البنائية وتطبيقاتها في بحوث التسويق. المجلة الجزائرية للتنمية الاقتصادية, 5.

باصور عقيلة. (2020). متغيرات الثقافة التنظيمية كمحدد للإبداع. الجزائر، الجزائر: كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير ، أطروحة دكتوراه بجامعة الجزائر3.

تيغزة. (2012). التحليل العاملي الاستكشافي والتوكيدي مفاهيمهما ومنهاجيتهما بتوظيف حزمة SPSS وLISREL (المجلد الطبعة الاولى). عمان، الاردن: دار المسيرة للنشر والتوزيع والطباعة.

عامر، عبد الناصر السيد. (2018). نمذجة المعادلة البنائية للعلوم النفسية والاجتماعية- الأسس والتطبيقات والقضايا (المجلد الجزء الأول). الرياض، المملكة العربية السعودية،: دار جامعة نايف للنشر.

هيرجوزيف واخرون. (2020). "الأساس في نمذجة المعادلات الهيكلية بالمربعات الصغرى الجزئية(smart PLS). (ترجمة، زكرياء بلخامسة) عمان، الاردن: مركز الكتاب الأكاديمي.

قائمة المراجع العربية باللغة الاجنبية

Ameur, ʻAbd al-Nāṣir al-Sayyid. (2018). nmdhjh al-Muʻādalah al-bināʼīyah lil-ʻUlūm al-nafsīyah wālājtmāʻyt-al Usus wa-al-taṭbīqāt wa-al-qaḍāyā (al-mujallad al-juzʼ al-Awwal). al-Riyāḍ, al-Mamlakah al-ʻArabīyahal-Saʻūdīyah, : Dār Jāmiʻat Nāyif lil-Nashr

Aymen Suliman Abo Firyal Moḥammad al-Qahwaji. (2018). alnmdhjh bālmʻādlāt al-bināʼīyah bi-istikhdām Barnāmaj (AMOS. ʻAmmān, al-Urdun : Dār Wāʼil lil-Nashr wa-al-Tawzīʻ

. Baswor Akila. (2020). mutaghayyirāt al-Thaqāfah al-tanẓīmīyah kmḥdd lil-ibdāʻ. al-Jazāʼir, al-Jazāʼir : Kullīyat al-ʻUlūm al-iqtiṣādīyah wa-al-tijārīyah wa-ʻulūm al-tasyīr bi-Jāmiʻat aljzāʼr3

Tyghzh. (2012). al-Taḥlīl al-ʻĀmilī alāstkshāfy wāltwkydy mfāhymhmā wmnhājythmā btwẓyf Ḥazamat SPSS wLISREL (al-mujallad al-Ṭabʻah al-ūlá). ʻAmmān, al-Urdun : Dār al-Masīrah lil-Nashr wa-al-Tawzīʻ wa-al-Ṭibāʻah

Hair، All. (2010). MA primer on partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM)". Sage publications.

Marko Sarstedt، Christian m. Ringle، joseph f Hair. (2014). A primer on partial least squares structural equation modeling ( PLS-SEM. United States of America: SAGE Publications.

. Hair akhrwn Jūzīf. (2020). "al-Asās fī nmdhjh al-Muʻādalāt al-haykalīyah bālmrbʻāt al-ṣughr al-Juzʼīya(smart

PLS). (Zakarīyāʼ blkhāmsh, al-Mutarjimūn) ʻAmmān, al-Urdun : Markaz al-Kitāb al-Akādīmī.

Published
2024-01-26
How to Cite
Baadj , H., & Shibani , A. (2024). Methodological Guidelines for Structural Modeling in Marketing - A case Study of Ooredoo Company. Dirassat Journal Economic Issue, 15(1), 16-35. https://doi.org/10.34118/djei.v15i1.3710
Section
Articles