Strategic Information System as a tool to achieve competitiveness of human resources in business organizations
Abstract
SIS represents one of the contemporary developments in the information systems environment to support competitiveness, especially at the level of the human resource, where the importance of these systems stems from the complexity and intricate interaction of business organization systems in the variables and environmental factors of the new global system, and the ensuing crises that could threaten an entity Organizations, which places new burdens on the administrative levels of these organizations is the importance of the interaction and compatibility of the strategies and policies applied with those variables and factors, and strategic information systems are systems that support or create the competitive strategy of an organization For business, it characterized by intrinsic ability to change the style of the performance of the business supported by the system, and this is done through its contribution to the achievement of the goals of the organization or moral ability to increase production and productivity
Downloads
References
, 1. فاطمة علي محمد الربايعة، دور سياسات إدارة الموارد البشرية في تحقيق ميزة تنافسية للمنظمات، أطروحة دكتوراه، غير منشورة، جامعة القاهرة، 2006.
أحمد سيد مصطفى، إدارة الموارد البشرية ، الادارة العصرية لرأس المال الفكري، القاهرة، بدون دار نشر، 2004.
أسامة سعيد عبد الصادق، نظم المعلومات الاستراتيجية كأحد متطلبات المنشآت، مجلة المحاسبة، السنة السابعة، العدد28، جامعة الملك سعود، 2001.
بهيرة الموجي، دوائر الجودة، المنظمة العربية للتنمية الادارية، القاهرة، 1995.
نبيل مرسي خليل، الميزة التنافسية في مجال الاعمال، مركز الاسكندرية للكتاب، 1998.
عادل حرحوش وأحمد صالح، رأس المال الفكري وطرق قياسه وأساليب المحافظة عليه، المنظمة العربية للتنمية الادارية، القاهرة، 2003.
راوية حسن، مدخل استراتيجي لتخطيط وتنمية الموارد البشرية، الدار الجامعية ،الاسكندرية، 2002.
علي السلمي، إدارة التمييز، دار غريب للنشر، الاسكندرية، 2002.
حسن علي الزغبي، نظم المعلومات الاستراتيجية، دار وائل، ط1، الاردن، 2005.
Jean marie ducreux, Maurice marchand tonel ; Stratégie (les clés du
succès concurrentiel, (éd d’organisation, Paris 2004) .
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.