Promotional innovation as a strategy to develop sales of electronics Enterprises An analytical study of the opinions of a sample of managers of the household electronics enterprises in Algeria

  • Mohamed Tayeb Benmir university of Elouad
  • Cheikh Daoui University of Algiers 3
Keywords: innovation in promotion, sales development, electronic

Abstract

This study sought to determine the impact of innovation in promotion to Sales development. The study have been identified through an independent variable (innovation in promotion) and its dimensions (Innovation promo administrative, Promo technical innovation, Innovation promo extra), and a dependent variable Sales development).

To achieve the above objectives, questionnaire was developed and distributed to a sample consists (35) subjects, and then descriptive statistical techniques such as (mean, standard deviation) and analytical statistical techniques such as (regression model) And other statistical methods were used to analyze the data, the study found that there is a effect of innovation in promotion with about (68.4%) on the sales development.

Downloads

Download data is not yet available.

References

نجم عبود نجم، إدارة الابتكار: المفاهيم والخصائص الحديثة، دار وائل للنشر والتوزيع، الطبعة الأولى، عمان، الأردن، 2003، ص19.

Richard.L Daft, Organization Theory and Design, 4th ed, Westen Publishing cp.new York, 1992, P245.

willie Golden, Gabriel j. Gostello, Managing lean supply and innovation; cross-cultural knowledge transfer in an mult- national company, cisc Institue of technology, Ireland, 2005, P:4-5.

حداد، شفيق إبراهيم، حمد راشد الغدير، الابتكار والإبداع التسويقي في صناعة الأدوية: دراسة ميدانية عن شركات الأدوية الأردنية، المجلة الإدارية للعلوم التطبيقية والعلوم الإنسانية، الأردن، المجلد السابع، العدد الأول، 2004، ص81.

Malcolm Gladwell, Spark of innovation, education brodcating corporation new York, 2004, www.thertenn.org, P1.

Sheila Martin, Innovation : Oregon innovation index, Oregon economic and community Developments, institute for Portland state university,2007, www.econ.orgon.gov, P1.

Margaret B. Dardess, Robert K. M achan, tracking innovation report staff, north Carolina board of science and technology, 2003, htt://www.ncscieneandtechnology.com, P1.

Draft, Innovation Definition comparative assessment , developed under Gnu.free Documentation, 2005, hptt:/www.gnu.org, P8.

Dti innovation report, Competing in the global economy : the innovation challenge, department of trade and industry, 2003, htt:/www.dti.gov.uk/economies.pdf, P19.

Andrea SIKOROVÁ, Andrea SAMOLEJOVÁ, Martin LAMPA, “Marketing Innovations In Industrial Firms”, 22nd Conference On Metallergy And Materials, Metal, Czech Republic 15-17 may 2013, P2030.

علي فلاح الزغبي، "الإبداع التسويقي مدخل استراتيجي لتعزيز المزايا التنافسية في منظمات الخدمات الأردنية- دراسة تطبيقية"، المؤتمر الدولي للتميز والريادة في تفوق منظمات الأعمال، جامعة العلوم الإسلامية العالمية، الأردن 2013، ص10.

Jaafar EL MURAD, West C DOUGLAS, “The Definition And Measurement Of Creativity What Do We Know?”, Journal Of Adverting Research,Vol.44, N°2, Juin 2004, P188.

عاكف لطفي خصاونة، إدارة الإبداع والابتكار في منظمات الأعمال، الطبعة الأولى، دار الحامد، عمان2011، ص111.

M.A West, Farr,J, Innnovation and Creativity at Work, chichester : willey, 1990, P.5.

حسين حريم، السلوك التنظيمي: سلوك الأفراد والجماعات في منظمات الأعمال، دار حامد للنشر والتوزيع، عمان، الأردن، 2004، ص346.

Charles Edquist, The Systems of innovation approach and innovation policy : An account of the state of the art , national systms of innovations and public policies, 2001, htt:/www.tema.liu.se/temer-t/sirp/chaed.htm, P 09.

Andrew.kusiak, “Innovation : the living laboratory perspective”, the university of lowa, computer- aided design & applications, vol.4, N°6, P866-867.

توفيق سريع باسردة، تكامل إدارة المعرفة والجودة الشاملة وأثره على الأداء، دراسة تطبيقية في شركات الصناعات الغذائية اليمنية، أطروحة دكتوراه مقدمة إلى جامعة دمشق، كلية الاقتصاد والإدارة، قسم إدارة أعمال، 2006، ص130.

Published
2016-09-01
How to Cite
Benmir, M. T., & Daoui, C. (2016). Promotional innovation as a strategy to develop sales of electronics Enterprises An analytical study of the opinions of a sample of managers of the household electronics enterprises in Algeria. Dirassat Journal Economic Issue, 7(3), 07-22. https://doi.org/10.34118/djei.v7i3.441
Section
Articles