The importance of launching new products to influence consumer behavior
Abstract
The constantly changing marketing environment imposes on enterprises the movement and continuous work to achieve the main goals, and to face severe competition in the market in light of a good understanding of consumer behavior and achieving customer satisfaction and loyalty, and on this basis each institution must distinguish from the rest through its progress.
Downloads
References
- Philip KOTLER & autres, « Marketing Management», édition arson éducation-France, édition spéciale, 12ème édition, 2006.
- Vincent BOLY, « Ingénierie de l’innovation: Organisation et méthodologie des entreprises innovantes», Lavoisier - Paris, 2004.
- Denis DARPY et Pierre VOLLE, « Comportement du consommateur: Concepts et outils», Dunod – Paris, 2003.
- Philip KOTLER & Others, « Principales of marketing», Pearson éducation – England, 03ed European édition, 2006.
- Luc MARCENAC & autres, « Stratégies publicitaires», Bréal édition – Paris, 05ème édition, 2002.
- ناجي معلا ورائف توفيق، أصول التسويق : مدخل تحليلي، دار وائل الطبعة الرابع، عمان، 2010.
- إبراهيم عبيدات، سلوك المستهلك: مخل استراتيجي، دار وائل، الطبعة الثانية، عمان، 2001.
- محمود جاسم الصميدعي، ردينة عثمان يوسف، سلوك المستهلك، دار المناهج، عمان، 2007.
- زكريا عزام وأخرون، مبادئ التسويق الحديث: بين النظرية والتطبيق، دار المسيرة، عمان، 2007.
- يوسف أبو فارة، إدارة الاسعار في الاسواق التقليدية والالكترونية، دار أسراء للنشر ، عمان، 2010.
- عبد الحميد طلعت، سلوك المستهلك: المفاهيم العصرية والتطبيقات، مكتبة الشقري، الرياض، 2006.
- عبد السلام أبو قحف، التسويق: وجهة نظر معاصرة، مطبعة الاشعاع الفنية، القاهرة، 2001.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.