Quantitative standards that support the decision to choose enterprise product distribution channels Hodna Mills M'sila
Abstract
The sales function is at the forefront of the various administrative functions, which requires attention to efficient and effective management, through the use of modern quantitative methods of management, and the proper implementation of the marketing strategy requires the follow-up and development of various elements related to the policy of sales and control, Weak marketing activity.
One of the most prominent policies with a clear need to use quantitative methods to improve them is distribution policy related to the products of the organization within the distribution channels, which means that the tools of the quantitative approach should be used to rationalize the decisions of distributing the products of the organization within the distribution channels of its products.
By following the quantitative approach in the sales policy of the incubator mills, we find that the quantitative model has an effective role in selecting the distribution channels of the products of the institution, which contributes to improving the policy of distributing the products of the institution and implementing the planned strategy.
Downloads
References
أحمد طرطار ، شوقي جدي. (2009). العوامل المؤثرة في صنع القرارات الخاصة بتصميم قنوات التوزيع في المؤسسة الاقتصادية. ملتقى دولي : صنع القرارات بالمؤسسة الاقتصادية. تبسة، كلية العلوم الاقتصادية، الجزائر: جامعة العربي التبسي .
بن تفات عبد الحق. (2014). الاساليب الكمية و استخداماتها في المؤسسات الجزائرية -القرارات الظرفية و الاستراتيجية. مجلة دراسات العدد الاقتصادي، ص: 157-184.
زكي خليل المساعد. (1997). التسويق في المفهوم الشامل . الأردن: دار زهران للنشر والتوزيع.
صلاح الشنواني. (1996). الإدارة التسويقية الحديثة :المفهوم و الإستراتيجية. مصر: مؤسسة شباب الجامعة.
عمر بن حمدو الحمود. (2005). تقنيات التسويق. حلب: شعاع للنشر والعلوم.
عمر و صفي عقيلي. (1994). مبادئ التسويق: مدخل متكامل. عمان: دار زهران للنشر و التوزيع.
غلاب نعيمة. (2008). اختيار وتسيير قنوات التوزيع ، دراسة ميدانية على قطاع الحليب ومشتقاته. أطروحة دكتوراه دولة(غير منشورة) في العلوم الاقتصادية. كلية العلوم الاقتصادية، الجزائر: جامعة قسنطينة.
غلاب نعيمة. (2009). الأداء في قنوات التوزيع دراسة ميدانية في قطاع الحليب ومشتقاته بقسنطينة. مجلة العلوم الانسانية، ص: 217-228.
فهد سليم الخطيب، عواد سليمان.(2000).مبادئ التسويق:مفاهيم أساسية.الأردن: دار الفكر للطباعة و النشر.
محمد سعيد عبد الفتاح. (1983). التسويق. بيروت: دار النهضة العربية والنشر.
محمد صادق بازرعة. (2000). إدارة التسويق. مصر: دار النهضة العربية.
محي الدين الأزهري. (1993). بحوث التسويق علم فن . مصر: دار الفكر العربي .
محي الدين الأزهري. (2000). إدارة النشاط التسويقي: مدخل استراتيجي كمي. القاهرة: دار الفكر العربي.
مؤيد عبد الحسن الفضل، و علي عبد الرضا الجياشي.(2004).الأساليب الكمية في التسويق. الأردن: دار وائل للنشر.
Ahmed Tartar, Shawky Djedi. (2009). Factors affecting decision-making regarding the design of distribution channels in the economic establishment. International Forum: Economic Decision Making. Tebessa, Faculty of Economic Sciences, Algeria: Arab Tebsi University.
Bin Tafat Abdul Haq. (2014). Quantitative methods and their uses in Algerian institutions - situational and strategic decisions. Journal of Economic Issue Studies, pp. 157-184.
Zaki Khalil Elmosaid. (1997). Marketing in a comprehensive concept. Jordan: Zahran Publishing and Distribution House.
Salah Al-Shanawani. (1996). Modern Marketing Management: Concept and Strategy. Egypt: University Youth Foundation.
Omar bin Hamdo Hammoud. (2005). Marketing techniques. Aleppo: Shua'a for Publishing and Science.
Omar Wasfi Akili. (1994). Marketing principles: an integrated approach. Amman: Zahran Publishing and Distribution House.
Naima Ghellab. (2008). Selection and management of distribution channels, a field study on the milk sector and its derivatives. PhD thesis (unpublished) in economic sciences. Faculty of Economic Sciences, Algeria: University of Constantine.
Naima Ghellab. (2009). Performance in distribution channels: a field study in the milk and derivatives sector in Constantine. Journal of Humanities, pp. 217-228.
Fahd Salim Al-Khatib, Awad Suleiman. (2000). Marketing principles: basic concepts. Jordan: Dar Al-Fikr for Printing and Publishing.
Mohamed Said Abdel-Fattah. (1983). Marketing. Beirut: Arab Renaissance and Publishing House.
Muhammad Sadiq Bazraa.(2000).Marketing Management.Egypt:Arab Renaissance House.
Mohiuddin Al-Azhari. (1993). Marketing research is an art science. Egypt: Dar Al-Fikr Al-Arabi.
Mohiuddin Al-Azhari. (2000). Marketing Activity Management: A Quantitative Strategic Approach. Cairo: Dar Al-Fikr Al-Arabi.
Muayyad Abdul Hassan Al-Fadl and Ali Abdul-Ridha Al-Jayashi. (2004). Quantitative methods in marketing. Jordan: Wael Publishing House.
Claude Demeure . (1999). Marketing (éd. 2 eme édition ). Paris: Sikey édition.
D. Lindon, F. J. (2005). Le Marketing : Etudes Moyens d’action. Paris: Dunod.
Demeure, C. (1999). Marketing (éd. 2 eme édition). Paris: Sikey édition.
Djitli, M. S. (1996). Comprendre le marketing . Alger : Berti éditions .
Mécallef, A. (1992). Le Marketing : Fondements –Techniques- Evaluation . paris : édition LTTEC .
S.Martin, J. –P. (1993). Marketing : les concepts clés . Paris : ed organisation .
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.