Analyze customer behavior and its role in managing marketing activity
Abstract
The direction of marketing activities in institutions has shifted from focusing on the product to focusing on customers, and this is in search of market shares, growth and survival, and excellence in light of the intense competition in the markets around customers, who have become the institution's tool and its starting point in creating values and setting its various activities and marketing strategy, which of The Foundation would like to know its opportunities, its current and prospective customers, and ways to satisfy their needs and desires.
Downloads
References
Rene moulinier; 10 mot clefs de l'efficacite du commercial ;edition d'organisation; paris, 03 editions, 1999.
Christophe allierd,le manegement de la valeur client - 11(comment optimiser la rentabilite de vos invertissement client ) ,dunod ,paris ,2002.
Neil glass , management les 10 défis, edition -14 d'organisation , traduit par : eileen tyack-lignot , paris , 1998.
Christian michon, marketeur ( les nouveaux fondaments du marketing ) pearson edition , paris , 2003 .
Line lasserre , bernard legrand , les attentes des clients , la relation client vu par le client , edition vmp , mondiale presse ,France ; 2002 .
Kotler et dubois , marketing management , 09 edition , - 19 public union edition , paris , 1997.
نجم عبود، المخل البياني إلى إدارة العمليات الإستراتيجية، النظم والأساليب، عمان، مؤسسة الوراق للنشر والتوزيع، 2004.
أميرة هاتف حداوي، أثر إدارة معرفة الزبون في تحقيق التفوق التنافسي، رسالة مقدمة ضمن متطلبات نيل شهاذة الماجستير في العلوم وإدارة الأعمال، جامعة الكوفة، كلية الإدارة والاقتصاد، بغداد، 2006.
فليب كوتلر وأخرون، ترجمة مازن نفاع، التسويق: السلوك، الأسواق، البيىة، المعلومات، الجزء الثاني، منشورات علاء الدين، 2002.
المؤسسة العامة للتعليم الفني والتدريب المهني، تسويق، خدمات العملاء، المملكة العربية السعودية، الادارة العامة لتصميم وتطوير المناهج.
فليب كوتلر، ترجمة فيصل عبد الله بابكر، كوتلر يتحدث عن التسويق، كيف تنشأ الأسواق وتغزوها وتسيطر عليها، مكتبة جرير، ط1، الرياض، 2001.
بشير عباس العلاق، تطبيقات الانترنت في التسويق، ط1 ،المناهج للنشر والتوزيع، عمان، 2003.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.