The role of intellectual capital in enhancing competitive advantage

  • Ameur Azzaoui University of Ourregla
  • Saih Bouzid University of Ourregla
Keywords: Customer behavior analysis, marketing activity, clients

Abstract

The direction of marketing activities in institutions has shifted from focusing on the product to focusing on customers, and this is in search of market shares, growth and survival, and excellence in light of the intense competition in the markets around customers, who have become the institution's tool and its starting point in creating values and setting its various activities and marketing strategy, which of The Foundation would like to know its opportunities, its current and prospective customers, and ways to satisfy their needs and desires.

Downloads

Download data is not yet available.

References

StewartT.A. Intellectural capital: the New wealth of organization,NewYork ,Dovbleday ,1999.

.http://www.aljeeran.net/wesima_articles/articles-20031206-28880.html

http://www.ebi.org.eg/Upload/Newsletter/June2003.htm

. http://www.ebi.org.eg/Upload/Newsletter/June2003.htm

M. Porter, Avantage concurrentiel des Nations, Inter Edition, 1993.

http://saneoualhadath.naseej.com/Detail.asp?InNewsItemID=1751.

http://www.arabcin.net/arabiaall/studies/ektesad.htm

الهادي بوقلقول، الاستثمار البشري وإدارة الكفاءات كعامل لتأهيل المؤسسة واندماجها في إقتصاد المعرفة، لملتقى الدولي حول التنمية البشرية وفرص الاندماج في إقتصاد المعرفة، جامعة ورقلة، الجزائر، 9 و10 مارس 2004.

اليث سعد عبد الله، دور الموارد البشرية في بناء منظمة متعلمة مستجيبة، المؤتمر الدولي، جامعة الزيتونة الاردنية، إدارة المعرفة في العالم العربي، 2004.

عمار بوشناف، الميزة التنافسية في المؤسسة الاقتصادية: مصادرها، تنميتها وتطويرها، مذكرة ماجستير، جامعة الجزائر، 2002.

أموداش كريم، الادارة بالمشاريع تحدي جديد لإدارة الأفراد، رسالة ماجستير، جامعة الجزائر، 2007.

عامر خضير الكبسي، إدارة المعرفة وتطوير المنظمات، المكتب الجامعي الحديث، الاسكندرية، 2004.

نحاسية رتيبة، أهمية اليقظة في تنمية الميزة التنافسية للمؤسسة، رسالة ماجستير، جامعة الجزائر، 2003.

علي السلمي، إدارة الموارد البشرية الاستراتيجية، دار غريب للنشر والطباعة، القاهرة، 2001.

محمد عدنان وديع، محددات القدرة التنافسية للاقطار العربية في السوق الدولية، تونس، 2001.

سملالي يحضيه، التسيير الاستراتيجي للرأسمال الفكري والميزة التنافسية المستدامة للمؤسسة الاقتصادية، مجلة العلوم الانسانية، جامعة بسكرة، العدد 06، 2004.

Published
2011-01-01
How to Cite
Azzaoui, A., & Bouzid, S. (2011). The role of intellectual capital in enhancing competitive advantage. Dirassat Journal Economic Issue, 2(1), 126-152. https://doi.org/10.34118/djei.v2i1.578
Section
Articles