The marketing intelligence system and the organization's marketing decisions
Abstract
The purpose of this study was to identify the contribution of the marketing intelligence system to the rationalization of the company's marketing decisions, the fact that they live in a highly competitive environment of change and transformation which requires that it be in a state ready for any change that occurs in its environment.
The marketing intelligence system is an important tool that can provide adequate and necessary information in order to streamline marketing decisions.
Downloads
References
- محمد عبد حسين الطائي، تيسير محمد العجارمة، نظم المعلومات التسويقية- مدخل إلى تكنولوجيا المعلومات-، دار الإسراء، الأردن، 2008.
- عبد السلام أبو قحف، أساسيات التسويق، ج1، مكتبة الإشعاع، مصر، 1996.
- سمير العبادي، نظام سويدان، التسويق الصناعي- مفاهيم واستراتيجيات-، دار الحامد، الأردن، 1999.
- علاء فرحان طالب وآخرون، نظام الاستخبارات التسويقية، دار صفاء، الأردن، 2009.
-Bennett,Peter,D,”Marketing”McGraw-hill,Inc,4thed,NewYork,1988. - Delmar,G,”MarketingManagement”,McGraw-Hill,Inc,6thed,NewYork 1985
- Kotler,ph, ”Principles of Marketing” Second European Edition, Prentice Hall,Inc,New Jersey, USA (1999).
- طارق طه، نظم المعلومات والحاجات الآلية من منظور إداري معاصر، منشأة المعارف، مصر، 2002.
Cloud Motricon, Le Système Marketing, édition Dunod, France, 1993.-
www.geckocommunication:com/Fr/chronique/marketing (20/4/2006 17:20)
www.ordemand journal.com/special factures/corewley6.(2004)-
Kotler,ph, Marketing International, edition Mc Growhill, U.S.A, 2003-Buell.VictorP,”MarketingManagement:Astrategic,Planning,Approach”,McGraw-Hill,Inc, 1985.
Stanton, J,”Fundamentals of Marketing”, 6thed,McGraw- Hill, Inc, 1981.-
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.