The importance of the marketing mix in influencing the purchasing decision

  • Djelloul Benkachoua University of Laghouat
Keywords: Marketing mix, decision of purchasing, purchasing factors

Abstract

Marketing mix is considered as a direct influential factor in the decision of product's purchasing for the consumer. This later passes through different phases before he makes his decision of purchasing, thus the organization has to know perfectly the effecting factors. It has to exploit the opportunity to attract this consumer and makes his decision in favor of its interest and therefore buys this product without neglecting the concentration on achieving the consumer satisfaction and do not end the efforts at the point of sale

Downloads

Download data is not yet available.

References

- Magali GIRAND, « Les acheteurs impulsif: Proposition d’une typologie», Décision Marketing n°: 24 Décembre 2001.

- Philip KOTLER & autres, « Marketing management», édition Pearson éducation- France, édition spéciale, 12ème édition, 2006.

- حميد الطائي وآخرون، « الأسس العلمية للتسويق الحديث: مدخل شامل»، دار اليازوري العلمية- الأردن، الطبعة العربية، 2007.

- سليمان الفارس، « أثر الأسعار على درجة حساسية المستهلك»، مجلة جامعة تشرين للدراسات والبحوث العلمية، سلسلة العلوم الاقتصادية والقانونية- سوريا، المجلد (28) العدد (30)، 2006.

- محمد فريد الصحن، « الإعلان»، الدار الجامعية – الإسكندرية، 2005.

- شريف أحمد شريف، « التسويق: النظرية والتطبيق»، الدار الجامعية – الإسكندرية، 2006.

- بلحيمر إبراهيم، « التسويق في الإسلام»، أطروحة دكتوراه في علوم التسيير، كلية العلوم الاقتصادية وعلوم التسيير – جامعة الجزائر، 2005/2006.

- فريد كورتل، « دور الإتصال التسويقي في المؤسسات الإقتصادية وأساليب تطويره دراسة ميدانية مقارنة»، أطروحة دكتوراه دولة في إدارة الأعمال، كلية العلوم الاقتصادية وعلوم التسيير- جامعة الجزائر، 2004/2005.

- بن يعقوب الطاهر، « دور سلوك المستهلك في تحديد السياسات التسويقية في المؤسسة»، أطروحة دكتوراه دولة في العلوم الاقتصادية، جامعة فرحات عباس- سطيف، 2003/2004.

Published
2013-01-01
How to Cite
Benkachoua, D. (2013). The importance of the marketing mix in influencing the purchasing decision. Dirassat Journal Economic Issue, 4(1), 89-100. https://doi.org/10.34118/djei.v4i1.601
Section
Articles