The reality of public relations management in service institutions Referring to the case of the Mobilis Foundation in Algeria.
Abstract
The Importance given to the public relations service for productive companies is seen in the facilities and resources available to its staff. From where comes the influence of its boss within the general management of institutions witch recognize its role. This service is efficient to deal with the repercussions of a possible crisis affecting the company by inside or outside and this despite of the size and the nature of its activities.
Downloads
References
1- أسامة كامل، محمد الصيرفي، إدارة العلاقات العامة، دار الوفاء لدنيا الطباعة، الإسكندرية، 2006.
2- أحمد بن عيشاوي، إدارة الجودة الشاملة في المؤسسات الخدمية، مجلة الباحث، العدد الرابع، جامعة قاصدي مرباح، ورقلة ، 2006.
3- بشير عباس العلاق، علي محمد ربابعة، الترويج والإعلان التجاري، أسس، نظريات، تطبيقات: مدخل متكامل، دار اليازوري العالمية للنشر والتوزيع، عمان،2007.
4- جميلة مديوني، تسويق الخدمات، رسالة ماجستير غير منشورة، تخصص تسويق، قسم العلوم التجارية، جامعة البليدة، الجزائر، 2004.
5- ربحي مصطفى عليان، عدنان محمود الطوباسي، الاتصال والعلاقات العامة، ط 1، دار صفاء للنشر والتوزيع، عمان، 2005.
6- سعيد محمد المصري، إدارة وتسويق الأنشطة الخدمية: المفاهيم والإستراتجيات، الدار الجامعية، الإسكندرية،2002.
7- عبد العالي الغيشي، أهمية نوعية الإيصال في تحسين جودة الخدمات، رسالة ماجستير غير منشورة، تخصص تسويق، قسم العلوم التجارية، جامعة قسنطينة، الجزائر،2007.
8- فؤاد بوجنانة، تقييم واقع الاتصال التسويقي في المؤسسة الاقتصادية الخدمية- دراسة حالة مؤسسة اتصالات الجزائر للهاتف النقال - موبيليس -، رسالة ماجستير تخصص تسويق، غير منشورة ، قسم علوم التسيير، جامعة قاصدي مرباح – ورقلة، 2008
9- محمد محمود مصطفى، التسويق الإستراتيجي للخدمات،ط1، دار المناهج للنشر والتوزيع، عمان، 2003.
-10Kotler philip et Dubois Bernard, Marketing Management, 11 éme édition, Pearson éducation, Paris, 2004
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.