The role of marketing communication skills in developing and enhancing ‎loyalty. Case study - Orascom Telecom Algeria (OTA) "Djezzy‏"‏

  • Dalila Benbrahem university of Laghouat
  • Mohamed ‎ Farhi university of Laghouat
Keywords: marketing communication skills, loyalty, sellers

Abstract

our study aimed to identify the role of marketing communication skills in the development and promotion of loyalty (projected on  sellers of the enterprise "Djezzy" ), especially with regard to the following dimensions: the reception, the presentation services, dealing with objections, credibility, seeking to establish a good relationship with the client, the methodology used is based on the collect of data through questionnaire respondents and the analysis of the data is done with SPHINX and MATLAB Software to verify hypotheses using a range of statistical methods, we have finally concluded that the marketing communication skills for sellers have strong positive impact on the development and promotion of clients loyalty, and this was explained by the coefficient of determination that equals to:0,84.

Downloads

Download data is not yet available.

References

‎.BON et autres, Fidéliser les clients, La revue française de gestion, éd. Adetem, Paris, n°127, 2002, ‎p52‎

‎ ‎علاء عباس علي، ولاء المستهلك، الدار الجامعية للنشر، الإسكندرية، 2009، ب ط ، ص34.‏

J.LENDREVIE, D.LIDON, Mercator, éd. Dalloz, Paris, 1997, 5éme éd‎‏, ‏‎ P324.‎

‎ ‎‏عبد السلام ابوقحف ، كيف تسيطر على الأسواق، الدار الجامعية، للنشر، الإسكندرية، 2003، ب ط ، ص ‏‏208 ، بتصرف.‏

‎ ‎بول تيم ، خمسون طريقة فعالة للاحتفاظ بعميلك ، مكتبة جرير ، الرياض ، 2004، ط1 ، ص 163، بتصرف

J.N.KAPFERER, Les marques‏,‏‎ capital de l’entreprise, éd. d’Organisation, Paris,2003, 3ème éd, p53. ‎

‎ ‎‏: عمار يوسف قاسم مسعود ، تطوير نموذج لقياس رضا الزبائن وولائهم في شركات الهاتف النقال بالأردن، أطروحة ‏دكتوراه غير منشورة ، جامعة عمان العربية للدراسات العليا ، كلية الدراسات الإدارية والمالية ، 2007/2008 ، ص ‏‏46 P.KOTLER, K.KELLER, Marketing management, Prentice Hall, New Jersey, 2009, 13th edition, ‎p470.‎‏ ‏‎ ‎

‎C.DEMEURE, Marketing , éditions Dalloz , Paris, 2005, 5ème éd, p187.‎

‎ ‎‏: علي فلاح الزعبي، إدارة الترويج والاتصالات التسويقية، دار صفاء للنشر والتوزيع، عمان، 2009، ط1، ص35، ‏بتصرف

‎: J.LENDREVIE, D.LIDON, Mercator: Théorie et pratique du marketing, éd. Dalloz, Paris, 2003, 7 ‎ème éd, p510.‎

‎ ‎‏ : بشير عباس العلاق، علي محمد ربابعة، الترويج والإعلان التجاري، دار اليازوري للنشر، عمان، 2010، ص32، بتصرف.‏

‎ ‎‏: نظام موسى سويدان، التسويق المعاصر، دار الحامد للنشر والتوزيع، عمان، 2010، ط1، ص339، بتصرف.‏

‎ : Y. CHIROUZE, Le marketing (étude et stratégie), éd Ellipse, Paris, 2003, p 66.‎

‎ ‎‏ : محمد عبيدات وآخرون، إدارة المبيعات والبيع الشخصي، دار وائل للنشر والتوزيع، عمان، 2008، ط5، ص 88 ‏‏– 109، بتصرف

‎ : N.CARON, Vendre aux clients difficiles, éd Dunod , paris , 2004, 2éme éd, p 225‎

Published
2020-04-21
How to Cite
Benbrahem, D., & FarhiM. ‎. (2020). The role of marketing communication skills in developing and enhancing ‎loyalty. Case study - Orascom Telecom Algeria (OTA) "Djezzy‏"‏. Dirassat Journal Economic Issue, 6(2), 33-55. https://doi.org/10.34118/djei.v6i2.386
Section
Articles