Strategic management of the brand image in the economic establishment- Case study of the Elio (table oil) mark of the Cefital Food Industries Corporation -

  • Mohamed Adjila
  • Khathir Chine University of Ghardaia
Keywords: brand image, Strategic management, Positioning

Abstract

The objective of this research is to shed light on the brand image because the economic institutions are currently seeking to build strong brands that allow them to have a position on the market , On this basis we treated the band image management and the notions linked to it, trying to highlight the strategic dimension in its management , and we finished this research with an attempt to study the application of strategic management of the brand image in the Algerian economic institutions , since we chose Cevital company for food and industries as a field of research.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Christian Michan, Les nouveaux fondements de Marketing, Person, Paris, France, 2003.

Georges lewi, Branding Management " la marque de l’idée à l’action", Pearson Education, Paris, France, 2005.

Jacques Lendrevie et autres, Mercator, 8éme édition, édition Dalloz, Paris, France, 2006.

Jean-Noel Kapferer, The new strategic brand management: Creating and sustaining brand equity long term, 4 th edition, British Library, London and Philadelphia, United Kingdom USA, 2008.

Kevin lane Keller, Strategic Brand Management: Building "Measuring and Managing Brand Equity", 4th Edition , Pearson Education, England, 2013.

Lindon et Lendrevie, Théorie et pratique du marketing, Dalloz, Paris, France, 2000.

Philip Kotler and Kevin Lane Keller, Marketing Management, 14ème edition, Pearson Education, Paris, France, 2012.

راشدي نجوى، جودة المتوج كأداة لتحسين صورة العلامة: دراسة حالة علامة الإلكترونيك كوندور، رسالة ماجستير، تخصص تسويق، قسم العلوم التجارية، كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير، جامعة الجزائر .

سنتوجي جمال، سياسية توسيع العلامة كعامل لنموها دراسة حالة العلامة الإلكترونية condor لمؤسسة عنتر ترايد، مذكرة ماجستير، كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير، جامعة الجزائر،2007.

عبد المليك مزهودة، التسيير الاستراتيجي للمؤسسات – مقاربة مفهومية وتحديات التنافسية، مجلة الباحث، العدد 04، 2006 .

مغراوي محي الدين عبد القادر، محاولة نمذجة إدراك الزبون الجزائري لصورة العلامة المحلية: حالة العلامات الكهرومنزلية في الجزائر، أطروحة دكتوراه، تخصص تسويق دولي، كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير، جامعة أبي بكر بلقايد تلمسان، 2014،

وهاب محمد، تقييم صورة المؤسسة وأثرها على سلوك المستهلك، مذكرة ماجستير، كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير، جامعة الجزائر، 2000 .

جمال الدين محمد مرسي وآخرون، التفكير الاستراتيجي والادارة الاستراتيجية – منهج تطبيقي-، الدار الجامعية، الاسكندرية، مصر، 2002.

Published
2017-01-01
How to Cite
Adjila, M., & Chine, K. (2017). Strategic management of the brand image in the economic establishment- Case study of the Elio (table oil) mark of the Cefital Food Industries Corporation -. Dirassat Journal Economic Issue, 8(1), 61-80. https://doi.org/10.34118/djei.v8i1.480
Section
Articles